Op de lokale markt - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Marjan en Martin Wilkes - WaarBenJij.nu Op de lokale markt - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Marjan en Martin Wilkes - WaarBenJij.nu

Op de lokale markt

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Martin

22 November 2016 | Vietnam, Hội An

Vandaag even over een lokale markt gelopen. Mensen stallen daar hun eigen gekweekte groente en fruit uit, hun zelf gevangen vis en ook vlees ligt daar, zonder koeling:-( Er zat een man met levende kikkers en voor ik het wist knipte hij de kop van de levende kikker af en ont velde het beest, echt erg om te zien, het beest had nog stuiptrekkingen zonder kop en vel. Tja das ook Vietnam.
Als het donker wordt dan zie je heel veel hagedissen tegen de muren, altijd in de buurt van een lamp, ze zijn razendsnel. Het fietstochtje van het hotel naar het strand gaat door de rijstvelden en bij schemering zie je af en toe een rat het fietspad oversteken. Het is hier rond 18.00 uur donker, volgens Wesley is dat het hele jaar zo, 's avonds is het hier erg aangenaam; zonder jas op de fiets stappen, echt heerlijk. De mensen zijn overal supervriendelijk, beetje opdringerig bij de winkels of markt, ze willen heel graag verkopen.
Laatste nachtje dit hotel; morgen weer verder, hier hebben we het 5 dragen heerlijk gehad, super relaxed echt vakantie:-)

• 23 November 2016 - 07:28

Mitchell:

Hahaha levende kikkerbilletjes op? ;p
    Leuk hoor zo n markt. Gaaf om door de rijstvelden te kunnen fietsen en dat het zo aangenaam is.
    18:00 donker is nog steeds beter dan de 17:00 die het hier is haha.

Geniet nog even van het strand!

• 23 November 2016 - 17:48

Big:

Getverdegetver!! Ik zou zo'n kikker redden hihi! Hebben jullie je nog gewaagd aan een lokaal hapje op die markt?? Wel heel bijzonder allemaal! Lijkt me echt heel mooi om zo door die rijstvelden te rijden.
    xxx